Kierownictwo Urzędu - Burmistrz
Burmistrz Miasta Józefowa
Funkcję Burmistrza sprawuje Marek Banaszek.
Tel: 22 779-00-25
fax: 22 789-51-02
e-mail: um@jozefow.pl
Zadania Burmistrza
Burmistrz jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania, szczególnie poprzez:
- właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Burmistrza, Z-cy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
- prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
- ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
- stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencje,
- właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.
Ponadto Burmistrz:
- kieruje bieżącymi sprawami miasta,
- reprezentuje miasto na zewnątrz,
- wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
- składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności miasta,
- prowadzi gospodarkę finansową miasta,
- ogłasza uchwały Rady Miasta w tym uchwały budżetowe i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkłada uchwały Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
- odpowiada za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie,
- koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,
- załatwia wnioski i postulaty posłów i senatorów oraz interpelacje radnych,
- nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje,
- podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
- wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Burmistrza przepisami prawa oraz uchwałami Rady Miasta.